czwartek, 3 września 2015

"Duchy. Historie o nawiedzonych miejscach i ludziach"- Rebecca E. Kidger

Książka, która nie jest powieścią ani zbiorem opowiadań, czyli pierwsza taka na moim blogu. Kompendium prawdziwych historii paranormalnych- "Duchy. Historie o nawiedzonych miejscach i ludziach" autorstwa Rebeccy E. Kidger.

Książka z kategorii literatury popularnonaukowej, która dzieli się na części takie jak:
-Upiorne rezydencje i dwory
-Paranormalne puby i gospody
-Brutalne pola bitwy
-Przerażające domy
-Drogi pełne duchów
-Straszne sklepy
-Upiorne pracownie
-Zamki budzące grozę
-Przerażające miejsca kultu
-Nawiedzone hotele
-Lasy wywołujące niepokój
-Parki poltergeistów
-Ujścia wód
-Miejsca rozrywki przejmujące grozą
-Rzymskie ruiny
-Inne miejsca, w których pojawiają się duchy

Zakupiłam tę książkę ze względu na to, że interesuje mnie taka tematyka (nawiedzenia, opętania itp.) i ponieważ znalazłam ją w fajnej cenie w sklepiku z prasą.
Początkowo w ogóle nie mogłam przekonać się do tej książki, bardzo ją męczyłam, a później porzuciłam i dopiero kiedy sięgnęłam po nią ponownie, jakiś tydzień temu, naprawdę mnie zainteresowała. Najbardziej lubię historie miejsc w których występują poltergeisty (hałaśliwe, często złośliwe duchy) i zjawy osób zamordowanych.
Poza elementami paranormalnymi możemy dowiedzieć się też trochę o historii Anglii.
Niestety poza plusami, książka zawiera także minusy takie jak na przykład często bardzo podobne do siebie zakończenia typu: "[...] może dostać przy barze więcej niż pół litra napoju i paczkę chipsów, a za kompana do kieliszka- ducha dawno już nie żyjącej osoby!", "[...] można samemu delektować się trunkiem, ale można też go dzielić z nowym niewidzialnym przyjacielem." i "[...] klienci mogą dostać więcej, niżby oczekiwali, zamawiając przy barze drinki.".
Ponad to wstępy do rozdziałów, które jak mi się wydaje miały zachęcać, mnie nieszczególnie zainteresowały: "Wiele jest rezydencji i dworów w Anglii, ale kto i co się w nich czai, jest tajemnicą, która fascynuje...", "Dom powinien być niebem, miejscem, gdzie człowiek czuje się bezpieczni, a goście są uprzejmie witani. Ale zdarzają się też nieproszeni goście, którzy nie chcą tych domów opuścić..." czy "Idziemy do sklepu, aby coś kupić, ale niektórzy klienci mogą dostać więcej, niżby chcieli...".
Podsumowując: jeśli interesujesz się duchami, zjawami itp. to ta książka powinna Cię zainteresować. Wystarczy się tylko bardziej skupić na treści, aniżeli na formie.

Ocena:
6/10

Książka bierze udział w wyzwaniu czytelniczym "Reading Challenge 2015" KLIK w kategorii "Książka, którą zaczęłaś, ale nie skończyłaś"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz